Rectangle 236

Bifrost

Hvem er vi?

Børneskolen Bifrost stræber efter at skabe glade, modige og selvstændige børn med blomstrende hjerter og hjerner. Vi tror på, at uddannelse handler om mere end blot at lære fakta - det handler om at forberede vores børn til fremtiden.

Vi vil gerne danne mennesker, der kan tænke kreativt, handle ansvarligt og skabe positive forandringer omkring sig.

Her tror vi på, at respekt, empati og etisk tænkning er afgørende for at navigere i vores indbyrdes forbundne verden. Derfor stræber efter at skabe et miljø, hvor forskelligheder bydes velkommen, og hvor børn lærer at tænke selvstændigt, tage stilling og udtrykke sig klart.

Image 30

Ideen med Bifrost

Mulighedernes børn og voksne i mulighedernes skole

Hent PDF

Vision

Vi er en skole, der lægger vægt på udvikling af de personlige, sociale og faglige  kompetencer.

Hent PDF

Værdier

Æstetik, dialog, åbenhed, nærhed og samvær er bare nogle af de værdier vi arbejder med.

Hent PDF

Målsætning

Hos Bifrost har vi en klar målsætning der har barnets udvikling og mennesket i centrum.

Hent PDF

Virksomheds-plan

Læs børneskolen Bifrost virksomhedsplan – pdf’en indeholder al du har brug for at vide om vores skole.

Hent PDF

In English

Information about vision, values and everything else you need to know about Bifrost Childrens’ School

Hent PDF
IMG 2058

Struktur og helhedslinje

Hvorfor starter vi dagen med morgensang? Det kan du læse nedenfor – her finder du også information om struktur og organiseringen.

Her kan du læse om den arbejdsmodel Børneskolen Bifrost bruger på de enkelte trin.

IMG 6721
Rectangle 236

Hvilke fag har vi hvornår og i hvilket omfang?

Læs mere om vores fag herunder

Hent PDF

Pædagogisk profil

På Bifrost mener vi, at kunst kan noget særligt i forhold til læring. Kunsten kan provokere eleverne til at tage stilling, få dem til at undre sig, til at glemme sig selv og til at leve sig ind i det, de skal lære. Det er i korte træk det fundament, vi bygger vores pædagogik på.

Det er vigtigt for os at prioritere det faglige niveau. På Bifrost mener vi, at vi svigter børnene hvis vi ikke udstyrer dem med en solid faglig ballast. Lærer børnene eksempelvis ikke at læse, vil de få store problemer i stort set alle fag senere.

Udover fokus på den æstetiske læreproces lærer elever på Bifrost at opbygge personlige og sociale kompetencer. De lærer at tage vare på sig selv og det samfund, de er en del af. På Bifrost er rummelighed ikke noget, vi blot taler om – det er noget, vi er.

Demokratisk handlekompetence
Klimatopmoede 2009 150X150
Æstetiske læreprocesser - At sige ja
Aestetiske Laereprocesser At Sige Ja 150X150
Det gode arbejde - fra yngste til ældste trin
Det Gode Arbejde 149X150
Afsluttende
projekt-prøve
Afsluttende Projekt Proeve 150X150
AHA - Resonansbund for evaluering
AHA Resonansbund For Evaluering 150X150
Alsidig udvikling - lærernes fokus
Alsidig Udvikling Laerernes Fokus 112X150 1
Udviklet af attityde.dk