Mulighedernes børn og voksne i mulighedernes skole
Bifrost
Hvem er vi?
Børneskolen Bifrost stræber efter at skabe glade, modige og selvstændige børn med blomstrende hjerter og hjerner. Vi tror på, at uddannelse handler om mere end blot at lære fakta - det handler om at forberede vores børn til fremtiden.
Vi vil gerne danne mennesker, der kan tænke kreativt, handle ansvarligt og skabe positive forandringer omkring sig.
Her tror vi på, at respekt, empati og etisk tænkning er afgørende for at navigere i vores indbyrdes forbundne verden. Derfor stræber efter at skabe et miljø, hvor forskelligheder bydes velkommen, og hvor børn lærer at tænke selvstændigt, tage stilling og udtrykke sig klart.
Ideen med Bifrost
Vision
Vi er en skole, der lægger vægt på udvikling af de personlige, sociale og faglige kompetencer.
Værdier
Æstetik, dialog, åbenhed, nærhed og samvær er bare nogle af de værdier vi arbejder med.
Målsætning
Hos Bifrost har vi en klar målsætning der har barnets udvikling og mennesket i centrum.
Virksomheds-plan
Læs børneskolen Bifrost virksomhedsplan – pdf’en indeholder al du har brug for at vide om vores skole.
In English
Information about vision, values and everything else you need to know about Bifrost Childrens’ School
Struktur og helhedslinje
Hvorfor starter vi dagen med morgensang? Det kan du læse nedenfor – her finder du også information om struktur og organiseringen.
Her kan du læse om den arbejdsmodel Børneskolen Bifrost bruger på de enkelte trin.
Pædagogisk profil
På Bifrost mener vi, at kunst kan noget særligt i forhold til læring. Kunsten kan provokere eleverne til at tage stilling, få dem til at undre sig, til at glemme sig selv og til at leve sig ind i det, de skal lære. Det er i korte træk det fundament, vi bygger vores pædagogik på.
Det er vigtigt for os at prioritere det faglige niveau. På Bifrost mener vi, at vi svigter børnene hvis vi ikke udstyrer dem med en solid faglig ballast. Lærer børnene eksempelvis ikke at læse, vil de få store problemer i stort set alle fag senere.
Udover fokus på den æstetiske læreproces lærer elever på Bifrost at opbygge personlige og sociale kompetencer. De lærer at tage vare på sig selv og det samfund, de er en del af. På Bifrost er rummelighed ikke noget, vi blot taler om – det er noget, vi er.